Sorting
Source
Katalog zbiorów
(78)
Form of Work
Książki
(77)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Poezja
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(72)
unavailable
(12)
Branch
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
(42)
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
(8)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
(4)
Filia nr 3 (ul. Toruńska 87)
(1)
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
(4)
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
(9)
Filia nr 9 (ul. Sielska 6)
(1)
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
(6)
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
(6)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
(2)
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
(1)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Częścik Józef (1955- )
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Adamus Jolanta
(3)
Mikita Anna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Półtorak Agata
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Częścik Anna
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Konopacka Elżbieta
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Ludwikowska Jolanta
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Sabat Jerzy
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Anders Marta
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bielecka-Zdyb Patrycja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Maria
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Decker-Voight Hans Helmut (1945- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Elliott Gill
(1)
Franczak Monika (ilustratorka)
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Gałka Bogusław
(1)
Gul Justyna (1979- )
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kaufmann Liane (1967- )
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinsky Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krajewska Małgorzata (neurologopeda)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzykowski Grzegorz (1981- )
(1)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(1)
Landerl Karin (1967- )
(1)
Lica Aneta
(1)
Lillard Jessen Lynn
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Ludwikowska Ewa
(1)
Ludwikowska Ewa (ilustrator)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Malinowski Paweł (psychoterapeuta)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Moreno Susan J
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Nowakowska Karolina (ilustratorka)
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Rappaport Abby
(1)
Resch Franz (1953- )
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Sibila Magdalena
(1)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stegemann Thomas (1972- )
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Szklut Stacey
(1)
Year
2020 - 2025
(18)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(52)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(78)
Language
Polish
(77)
Audience Group
Dzieci
(22)
6-8 lat
(21)
Rodzice
(16)
Nauczyciele
(12)
0-5 lat
(11)
Terapeuci zajęciowi
(8)
9-13 lat
(6)
Psycholodzy
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Arteterapeuci
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chorzy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(17)
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Dzieci
(10)
Dzieci autystyczne
(8)
Autyzm
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Arteterapia
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język polski
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Logopedia
(3)
Nauczanie
(3)
Pisanie
(3)
Terapia zabawą
(3)
Biblioterapia
(2)
Czytanie
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Nauka
(2)
Papieroplastyka
(2)
Pisownia
(2)
Psychologia
(2)
Roboty ręczne
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
Afazja
(1)
Anoreksja
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Aromaterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bulimia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci głuche
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dzieci w wieku poniemowlęcym
(1)
Dzieci z ADHD
(1)
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dźwięk
(1)
Gramatyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Otępienie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Powstanie Mahdiego (1881-1899)
(1)
Prozopagnozja
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Ptaki
(1)
Pustynie
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samoleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Subject: time
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Afryka Północna
(1)
Genre/Form
Poradnik
(24)
Książki dla małych dzieci
(14)
Wiersze
(10)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Rymowanki
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zagadki
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Poezja
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Powieść podróżnicza
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Słownik
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(11)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
78 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
There are copies available to loan: sygn. BT (1 egz.)
Book
In basket
(Księga Pytań i Odpowiedzi)
Na okł. : Czym jest choroba sieroca ? Jak choroba sieroca wpływa na życie rodziny ? Kto jest narażony na zachorowanie ? Jak leczyć chorobę sierocą i gdzie szukać pomocy ?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
In basket
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania - upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe - występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 612 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The Complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [nota wydawcy]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 612 (1 egz.)
Book
In basket
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 376 (1 egz.)
Book
In basket
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 376 (1 egz.)
Book
In basket
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania...[nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 Anwil (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder, 2007.
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD...[nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 Anwil (1 egz.)
Book
DVD
In basket
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
DVD
In basket
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego – samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
In basket
Terapia osób z afazją / Małgorzata Krajewska, Paulina Wójcik-Topór. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2025. - 191 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Logopedia dla Praktyków)
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodach Afazja stanowi poważny problem logopedyczny, psychologiczny i społeczny. Ze względu na starzenie się społeczeństw i wzrost występowania chorób cywilizacyjnych stale zwiększa się zapotrzebowanie na rehabilitację i terapię neurologopedyczną, której podjęcie daje nadzieję na przełamanie trudności językowych i usprawnienie komunikacji osób z afazją. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Autorki proponują formy oddziaływania logopedycznego do praktycznego zastosowania w terapii zarówno objawów afazji – zaburzeń artykulacji, anomii, agramatyzmu czy zaburzeń rozumienia – jak i współwystępujących dysfunkcji poznawczych. Liczne przykłady ćwiczeń zainspirują logopedów, neurologopedów, studentów, a także wszystkie osoby wspierające pacjentów z afazją do tworzenia programów terapii uwzględniających indywidualne potrzeby podopiecznych. Afazja – zaburzenie rozpowszechnione wśród osób dorosłych i starszych oraz jeden z głównych przejawów ich niepełnosprawności – urasta do rangi wielkich problemów logopedycznych. Wartość wydawniczą pracy upatruję głównie w autorskim wyborze ćwiczeń jako form oddziaływań terapeutycznych w przywracaniu zdolności komunikacyjnych osób, którym różne zdarzenia neurologiczne odebrały możliwości mówienia i rozumienia mowy. Z tych względów książka stanowi interesujące praktyczne kompendium działań terapeutycznych z niezbędnym komentarzem. […] Jest to publikacja zawsze aktualna i potrzebna – stanowi cenną pomoc w działalności logopedycznej na rzecz osób dotkniętych afazją. Z recenzji prof. dra hab., lek. med. Waldemara Tłokińskiego [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 373 (1 egz.)
Book
In basket
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci...[nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 37 Anwil (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again