Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(74)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(14)
Poezja
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
(40)
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
(7)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
(4)
Filia nr 3 (ul. Toruńska 87)
(1)
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
(4)
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
(9)
Filia nr 9 (ul. Sielska 6)
(1)
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
(5)
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
(6)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
(2)
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
(1)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Częścik Józef (1955- )
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Adamus Jolanta
(3)
Mikita Anna
(3)
Półtorak Agata
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Częścik Anna
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Konopacka Elżbieta
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Ludwikowska Jolanta
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Sabat Jerzy
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Anders Marta
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Maria
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Decker-Voight Hans Helmut (1945- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Elliott Gill
(1)
Franczak Monika (ilustratorka)
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Gałka Bogusław
(1)
Gul Justyna (1979- )
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kaufmann Liane (1967- )
(1)
Kipp Katherine
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinsky Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzykowski Grzegorz (1981- )
(1)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(1)
Landerl Karin (1967- )
(1)
Lica Aneta
(1)
Lillard Jessen Lynn
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Ludwikowska Ewa
(1)
Ludwikowska Ewa (ilustrator)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Moreno Susan J
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Rappaport Abby
(1)
Resch Franz (1953- )
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Sibila Magdalena
(1)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stegemann Thomas (1972- )
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Szklut Stacey
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Szymański Andrzej (1938- )
(1)
Tomkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(48)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Dzieci
(20)
6-8 lat
(19)
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(11)
0-5 lat
(10)
Terapeuci zajęciowi
(8)
9-13 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
14-17 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Arteterapeuci
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chorzy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Dzieci
(10)
Dzieci autystyczne
(8)
Autyzm
(6)
Arteterapia
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język polski
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Nauczanie
(3)
Pisanie
(3)
Terapia zabawą
(3)
Biblioterapia
(2)
Czytanie
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Logopedia
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Nauka
(2)
Papieroplastyka
(2)
Pisownia
(2)
Psychologia
(2)
Roboty ręczne
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Anoreksja
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Aromaterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bulimia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci głuche
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dzieci w wieku poniemowlęcym
(1)
Dzieci z ADHD
(1)
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dźwięk
(1)
Gramatyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Leczenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Powstanie Mahdiego (1881-1899)
(1)
Prozopagnozja
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Ptaki
(1)
Pustynie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samoleczenie
(1)
Serce
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Spółgłoski
(1)
Style poznawcze
(1)
Synestezja
(1)
Słownik polski
(1)
Słuch
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Afryka Północna
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Książki dla małych dzieci
(14)
Wiersze
(10)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Rymowanki
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zagadki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Poezja
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Powieść podróżnicza
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Słownik
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niedźwiedzie i ćmy w szafie... to zestaw ćwiczeń dla uczniów klas I–III uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Publikacja przyda się również starszym dzieciom korzystającym z terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych, a także do pracy w domu pod okiem rodzica. Ćwiczenia zaznajamiają ucznia z literami ze znakami diakrytycznymi, dwuznakami i trójznakiem, czyli elementami alfabetu języka polskiego sprawiającymi największą trudność w nauce czytania i pisania. Dzieci, pracując z książką, wykonują rozmaite rodzaje zadań, np.: - słuchają rymowanki, szukają rymu i dopowiadają brakujący wyraz - odpowiadają na pytania dotyczące treści wierszyka - wyodrębniają daną głoskę z wyrazów i reagują określonym ruchem na jej obecność - analizują budowę litery i werbalizują spostrzeżenia dotyczące jej części i wzajemnego ich położenia - czytają sylaby i wyrazy, stosując technikę „ślizgania się” - piszą literę - porządkują historyjkę obrazkową, opowiadają jej treść - odszyfrowują wyrazy, przenosząc litery do diagramów według podanego kodu - wycinają, porządkują wycięte elementy według podanej zasady - grają w domino, memory. Publikacja składa się z 20 modułów. Każdy poświęcony jest innej literze, innemu dwuznakowi lub trójznakowi. Z modułów można korzystać w dowolnej kolejności. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 p.2/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej - małej lub wielkiej - lub jednego dwuznaku pisanego - małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze - do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.Scenariusze zajęć - mimo że opracowane bardzo szczegółowo - są wyłącznie propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Płyta CD zawiera 30 piosenek w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce) i instrumentalnej (ułatwia naukę melodii; przygotowana z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery i każdego dwuznaku napisano po dwie piosenki.Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty - autorstwa Małgorzaty Barańskiej - zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze/dwuznakowi. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.Melodie piosenek, napisane przez Andrzeja Filara, zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery/dwuznaku. Dzięki temu jest możliwe jednoczesne śpiewanie piosenki i kreślenie litery/dwuznaku.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Plastyczny świat : dla małych i dużych przedszkolaków / Igor Buszkowski. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 129, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Książka składa się z 60 zabaw plastycznych o niskim, średnim i wysokim stopniu trudności, przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Do każdej propozycji zostały dołączone dodatkowe zadania, przeważnie w formie pytań. Materiały, które należy wykorzystać w pracach, są ogólnodostępne, więc zabawy można przeprowadzać z większą liczbą dzieci. Dzięki temu posłuży nauczycielom i pedagogom jako pomoc w pracy z najmłodszymi [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gramatyka co z głowy nie umyka / Anna i Józef Częścikowie. - Wydanie XXI. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 172, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Wesoła Szkoła)
Jest to pozycja dla uczniów przede wszystkim klas IV–VIII, którzy wciąż uczą się i utrwalają nowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Książka w sposób przejrzysty przedstawia wiadomości z fonetyki, fleksji, słowotwórstwa i składni oraz o częściach mowy. Najważniejsze wiadomości są wyróżnione na kilka sposobów, m.in. pogrubieniem, wyróżnikiem graficznym, ramką. W książce znajdują się też ciekawostki językowe oraz niekonwencjonalne zadania i zagadki. Indeks pozwalający na szybkie odnalezienie interesującego nas zagadnienia pozwala korzystać z tej książki osobom przygotowującym się do rozmaitych konkursów i olimpiad polonistycznych. Książka zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 p.2/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ortografia, co do głowy trafia / Anna i Józef Częścikowie. - Wydanie 14. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 204, [4] strony : 21 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to książka opracowana z myślą o uczniach i wszystkich tych, którzy nie chcą popełniać błędów ortograficznych. Zostało w niej w przejrzysty sposób omówionych około 200 haseł. Podane są zasady powszechnie znane, ale też wiele nowych, np. wró- na początku wyrazów, ch w cząsteczce -arch-. Każde hasło jest zilustrowane licznymi przykładami, a często także zabawnymi rysunkami. W nauce ortografii pomogą zabawne historyjki, zagadki, a także ciągi wyrazowe, skojarzenia ortograficzne itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania...[nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 Anwil (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy nazwane „paluszkowymi” są zachowane w tradycji ludowej, a ich autorzy bardzo często pozostają anonimowi. Te inspirujące wierszyki wymagają ruchów palców, dłoni, głaskania, przytulania. Angażują nie tylko dziecko, ale i dorosłego (rodzica, terapeutę). Są szczególnie lubiane przez niemowlaki, ale kochają je też starsze dzieci. Pomagają rozwijać motorykę, a także poznawać schemat swojego ciała, uczą, wspomagają, bawią. A ta wspólna zabawa jest również doskonałą okazją do rozładowania napięcia, nagromadzonej energii i do zacieśnienia więzi! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N.p.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiosna / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 31, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Bardzo Proste Czytanki dla Dzieci)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N.p.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder, 2007.
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD...[nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 Anwil (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej