Rodzice
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(123)
Forma i typ
Książki
(122)
Poradniki i przewodniki
(72)
Proza
(42)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(109)
wypożyczone
(38)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
(39)
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
(19)
Filia nr 1 (ul. Grodzka 2f)
(4)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
(15)
Filia nr 3 (ul. Toruńska 87)
(2)
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
(15)
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
(5)
Filia nr 9 (ul. Sielska 6)
(2)
Filia nr 10 (ul. Kościelna 2)
(9)
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
(5)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
(34)
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
(2)
Autor
Kłos Joanna (graficzka)
(19)
Galewska-Kustra Marta
(17)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(4)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(4)
Sikora Jagoda
(3)
Broda Martyna
(2)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(2)
Jankowska Anna (pedagog)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Konopacka Elżbieta
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marcela Mikołaj (1985- )
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Matz Agnieszka
(2)
Michalec Katarzyna
(2)
Młodnicka Ula
(2)
Okrasko Katarzyna
(2)
Paruit Marie
(2)
Pawluczuk-Solarz Monika
(2)
Południak Marcin
(2)
Prekop Jirina (1929- )
(2)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(2)
Zabrzewska Adrianna (1989- )
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Abbot Judi
(1)
Adams Christine A. (1935- )
(1)
Alley Robert W. (1955- )
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Andrzejewska Joanna
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barker Teresa
(1)
Berendt Joanna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bigoś Monika
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Borzobohata-Sawicka Maria
(1)
Boyer Robin
(1)
Breakwell James
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burdon Hanna
(1)
Buszkiewicz Anna M
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąk Jolanta (1971- )
(1)
Błażejewska-Stuhr Katarzyna
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cooke Kaz (1962- )
(1)
Culliford Thierry (1955- )
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Dalena Antonello (1976- )
(1)
De Muyshondt Faye
(1)
Decis Anne
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Dobrzyński Wit
(1)
Dolata Monika
(1)
Drory Diane
(1)
Drużka Dominika
(1)
Dziewa Karolina
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ellison Sheila
(1)
Fabicka Patrycja
(1)
Falzar (1961- )
(1)
Falzar (1961- ). Smerfy i świat emocji
(1)
Ferdinandi Susan
(1)
Franczak Monika (ilustratorka)
(1)
Frost Jo
(1)
Gabán Jesús (1957- )
(1)
Gietka-Ostrowska Aleksandra
(1)
Giełżecka Monika
(1)
Gontarczyk Beata
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Grajkowski Wojciech
(1)
Greene Ross W
(1)
Gul Justyna (1979- )
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Gurynowicz Kamila
(1)
Gurynowicz Kamila. Hela sama
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hellinger Bert (1925-2019)
(1)
Hogg Tracy (1960-2004)
(1)
Hyla Karolina
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Ibarrola Begona
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(62)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(117)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(123)
Język
polski
(117)
Odbiorca
Dzieci
(17687)
9-13 lat
(13781)
6-8 lat
(12782)
Młodzież
(11111)
14-17 lat
(7224)
Rodzice
(123)
0-5 lat
(4914)
Szkoły wyższe
(3562)
Studenci
(3311)
Dorośli
(326)
18+
(250)
Szkoły podstawowe
(125)
Szkoły średnie
(119)
Szkolnictwo zawodowe
(80)
Szkolnictwo wyższe
(71)
Szkolnictwo średnie
(56)
Nauczyciele
(46)
Szkoły ponadgimnazjalne
(40)
Nauczyciele języka polskiego
(28)
Menedżerowie
(26)
Lekarze
(24)
Logopedzi
(23)
Inżynierowie
(22)
Nauczanie początkowe
(15)
Przedszkola
(15)
Psycholodzy
(15)
Klasa 1.
(14)
Kobieta
(14)
Gimnazja
(13)
Fizjoterapeuci
(12)
Licea
(12)
Pedagodzy
(12)
Prawnicy
(12)
Przedsiębiorcy
(12)
Uczniowie szkół podstawowych
(12)
Klasa 4.
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Bibliotekarze
(10)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(10)
B1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Dziewczęta
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 6.
(9)
Klasa 3.
(8)
Poziom podstawowy
(8)
A2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Klasa 5.
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Programiści
(7)
Psychoterapeuci
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Ekonomiści
(6)
Inżynierowie budownictwa
(6)
Kosmetolodzy
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Technikum
(6)
A1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Analitycy ekonomiczni
(5)
Pracodawcy
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Chłopcy
(4)
Dermatolodzy
(4)
Elektrycy
(4)
Informatycy
(4)
Klasa 1
(4)
Klasa 8.
(4)
Kosmetyczki i kosmetycy
(4)
Księgowi
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Uczniowie
(4)
Chorzy
(3)
Dziecko
(3)
Dziennikarze
(3)
Geolodzy
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 7.
(3)
Mechatronicy
(3)
Módzież
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Pracownicy banków
(3)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Studenci medycyny
(3)
Terapeuci
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5 la
(2)
Adwokaci
(2)
Architekci
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Energetycy
(2)
Ginekolodzy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(40)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Dzieci
(32)
Wychowanie w rodzinie
(27)
Korekcja mowy
(17)
Rodzina
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Psychologia dziecka
(9)
Pucio (postać fikcyjna)
(9)
Wychowanie
(9)
Uczucia
(8)
Młodzież
(7)
Rodzice
(7)
Dojrzewanie
(6)
Metoda Montessori
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Stres
(6)
Autyzm
(5)
Dzieci w wieku poniemowlęcym
(5)
Mowa
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Regulacja emocji
(5)
Wymowa
(5)
Bajkoterapia
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Emocje podstawowe
(4)
Nastolatki
(4)
Niemowlę
(4)
Opieka nad dziećmi
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Zima
(4)
Dzieci autystyczne
(3)
Higiena
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Logopedia
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Samodzielność
(3)
Samokontrola
(3)
Słownictwo
(3)
Wakacje
(3)
Zachowania samobójcze
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Empatia
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kreatywność
(2)
Matematyka
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mucha Fefe (postać fikcyjna)
(2)
Młodzież z depresją
(2)
Nauka czytania
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Samobójstwo
(2)
Sen
(2)
Szacunek
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczenie się
(2)
Zabawa
(2)
Zdolności
(2)
Zdrowe odżywianie
(2)
Zwierzęta
(2)
Życie codzienne
(2)
Agresywność
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Ambicja
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Bunt
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Choinka
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Coaching rodzicielski
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Depresja
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dzieci z ADHD
(1)
Dzieci z depresją
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kaszuby
(2)
Gatunek
Poradnik
(78)
Opowiadania i nowele
(31)
Książki dla małych dzieci
(14)
Opracowanie
(10)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Książka obrazkowa
(4)
Broszura
(2)
Gry i zabawy
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka-zabawka
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Rymowanki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wiersze
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajki terapeutyczne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Jadłospis
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacja dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Psychologia
(42)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(25)
Medycyna i zdrowie
(14)
Językoznawstwo
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Smaki dzieciństwa / Mirosława Kątna. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Wydawnictwo Adamada, 2020. - 152, [8] stron : ilustracje ; 24 cm.
Wspomnienia? Dom, do którego zawsze chciało się wracać. Koleżanki i koledzy, którym nie trzeba było imponować. Szkoła, która otwierała oczy i poszerzała horyzonty. Nie, nie każdy tak zapamięta swoje dzieciństwo i młodość. Smaki dzieciństwa to zapis prawdziwych, często dramatycznych historii młodych ludzi - krzywdzonych, zranionych lub unieszczęśliwionych przez rówieśników i dorosłych. Książka autorstwa doświadczonej psycholożki to przyczynek do refleksji nad postawami, jakie my, dorośli, przyjmujemy wobec dzieci i młodzieży. To zachęta do zrewidowania poglądów, unikania krzywdzących - być może nieświadomych - zachowań, reakcji i gestów. To okazja do wejścia w świat młodych, zrozumienia ich potrzeb, motywacji oraz emocji [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : materiały / Elżbieta Konopacka. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2019]. - [2] strony, [35] kart tablic : ilustracje ; 21x30 cm.
(Biblioteka SI)
W komplecie z: Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : scenariusze zajęć. Miejsce i rok wydania na podstawie książki: Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : scenariusze zajęć.
Książeczka Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz o nauczycielach, terapeutach i rodzicach. Wszystkie zaproponowane zabawy można z powodzeniem przeprowadzać zarówno z grupą dzieci, jak i podczas indywidualnych zajęć terapeutycznych. Pozycja ta może być również inspiracją dla rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na rozwój procesów integracji sensorycznej u swoich dzieci. Aktywności sugerowane w książeczce angażują najważniejsze układy zmysłowe, które są podstawą prawidłowego rozwoju dziecka. Są to: układ przedsionkowy, proprioceptywny i dotykowy [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : scenariusze zajęć / Elżbieta Konopacka. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, copyright 2019. - 33, [2] strony : fotografie ; 21x30 cm.
(Biblioteka SI)
W komplecie z: Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : materiały.
Publikacja Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz o nauczycielach, terapeutach i rodzicach. Wszystkie zaproponowane zabawy można z powodzeniem przeprowadzać zarówno z grupą dzieci, jak i podczas indywidualnych zajęć terapeutycznych. Pozycja ta może być również inspiracją dla rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na rozwój procesów integracji sensorycznej u swoich dzieci. Aktywności sugerowane w książeczce angażują najważniejsze układy zmysłowe, które są podstawą prawidłowego rozwoju dziecka. Są to: układ przedsionkowy, proprioceptywny i dotykowy [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Obawiasz się, że Twoje dziecko może mieć depresję? Przeczytaj koniecznie! Okres dojrzewania to w życiu młodego człowieka niezwykle trudny czas. Zmiany zachodzące w ciele i psychice, zawieszenie między już-nie-dzieciństwem a jeszcze-nie-dorosłością, poczucie niezrozumienia ― to tylko wybrane czynniki stojące za nastoletnim buntem. Buntem, za który często brana jest depresja. Łatwo bowiem potraktować jej objawy jako zwyczajne rozdrażnienie. Dla nastolatków najmniejsza porażka nierzadko oznacza koniec świata, brak im umiejętności patrzenia na rzeczywistość z innej perspektywy ― trudno więc czasem zauważyć, kiedy naturalna w tym wieku skłonność do izolacji przeradza się w coś o wiele groźniejszego. Tymczasem badania dowodzą, że na depresję chorują już kilkulatki, wśród nastolatków natomiast dotkniętych nią jest około czterech procent, a objawy depresyjne wykazuje nawet co piąty. Tym ważniejsze jest odpowiednio wczesne rozpoznanie choroby i rozpoczęcie leczenia. Bez specjalistycznej pomocy nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: czy moje dziecko ma depresję? Oczywiście ta książka też nie zastąpi wizyty u specjalisty, zawiera jednak wiele cennych wskazówek, które przydadzą się rodzicom ― i tym zaniepokojonym, że ich dziecko może być zagrożone, i tym, którzy już przechodzą wraz z nim przez proces terapeutyczny. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dogadać się z nastolatkiem : dojrzałość i szacunek w relacji / Agnieszka Kozak, Joanna Berendt. - Wydanie I. - Warszawa : cojanato?, copyright 2020. - 248, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Nowa książka dla tych, którzy odnaleźli wsparcie w Dogadać się z dzieckiem albo szukają sposobów na bardziej harmonijne porozumienie ze swoim nastolatkiem lub nastolatką. Kolejne pokolenie młodych ludzi przechodzi ze świata dzieci do świata dorosłych. To trudna droga zarówno dla nich, jak i dla nas, rodziców, którzy im towarzyszymy. Chcemy cię zaprosić do podróży, która jest towarzyszeniem młodemu człowiekowi w jego odkrywaniu swojej wolności, godności i wartości. Świat młodych osób wyłania się z różnorodności pragnień, oczekiwań oraz samodzielnego budowania Ja, które możliwe jest wtedy, gdy dziecko ma wsparcie w silnym, rozumiejącym, akceptującym i towarzyszącym mu w tej drodze dorosłym. Nastolatek jak mało kto potrzebuje empatycznego i cierpliwego towarzysza. Dlatego w każdym rozdziale wskazujemy, jak rodzic może zadbać o siebie, by znajdować w sobie siłę, empatię i wyrozumiałość w tej kilkuletniej, pełnej wyzwań przygodzie. W oczywisty sposób rodzice chcą dać swoim dzieciom wszystko, co najlepsze, zadbać o ich przyszłość, wyposażyć w niezbędne kompetencje, wiedzę, zapewnić bezpieczeństwo i dobre życie. Obecnie, w dobie szybkich przemian społecznych i technologicznych oraz w konsekwencji różnych czynników, na przykład zmian klimatycznych, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, do jakiej przyszłości wychowujemy swoje dzieci. Powstają nowe zawody, a inne odchodzą w zapomnienie. Coraz trudniej jest określić, co tak naprawdę będzie potrzebne i pomocne nastolatkom w dorosłości. Dlatego dobrym pomysłem jest położenie nacisku na pewne uniwersalne kompetencje. Przyszli dorośli wychowani w przestrzeni wzajemnego szacunku i otwartości na rozmowy o tym, co czują i czego potrzebują, doświadczający jak najczęściej bezpiecznego stylu budowania więzi, mający poczucie, że są ważni, że ich głos i potrzeby mają znaczenie, wejdą w dorosłość ze stabilnymi fundamentami – pewnością siebie, znajomością siebie, umiejętnością rozwijania świadomości innych, zarządzania sobą i zarządzania relacjami. Okres dorastania to czas eksperymentów życiowych, sprawdzania, przyglądania się, kształtowania się nowego człowieka. Darem, który możemy dać na ten czas naszym nastolatkom, jest przejrzystość naszych wartości, mówienie o tym, co dla nas i dla nich jest ważne, dialog i szukanie rozwiązań dbających o obie strony. Dlatego podkreślamy wagę komunikacji, która daje szansę na porozumienie z nastolatkiem. W każdym rozdziale pokazujemy możliwe do wdrożenia sposoby reagowania i rozmawiania, być może inne niż te, które znałeś/aś do tej pory. Jest to komunikacja oparta na Porozumieniu bez Przemocy i to właśnie porozumienie jest w niej kluczem. Chcemy zaprosić cię do tego, by w towarzyszeniu nastolatkowi każdego dnia zwracać uwagę na siebie w relacji z nim i na niego w jego trudzie relacji z samym sobą. Wierzymy, a doświadczenie wielu lat pracy to potwierdza, że to rozumienie siebie nawzajem pozwala dojrzewać obu stronom do budowania satysfakcjonującej więzi opartej na szacunku, bliskości i akceptacji. Zależy nam na dialogu, w którym młody człowiek jest uwzględniany w swojej indywidualności i wyłaniającej się z dzieciństwa tożsamości. Jesteśmy przekonane, że obecnie nastolatki wyjątkowo potrzebują bezpiecznej przestrzeni, gdzie mogą odetchnąć, doświadczać bezpieczeństwa i akceptacji, by w tych warunkach móc wzrastać. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3.p 2/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców, którzy chcą nauczyć dziecko wartości takich, jak: szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, samodyscyplina, pokojowość, sprawiedliwość, szczęście, optymizm, humor, przyjaźń, miłość, solidarność, piękno i mądrość.
Poradnik dla rodziców, którzy chcą nauczyć dziecko wartości takich, jak: szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, samodyscyplina, pokojowość, sprawiedliwość, szczęście, optymizm, humor, przyjaźń, miłość, solidarność, piękno i mądrość.
Dlaczego trzeba i jak uczyć dziecko wartości? Okazywanie szacunku, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga – co zrobić, by nie pozostały one pustymi słowami. Odpowiedź na te pytania, i na wiele innych, znajdziecie w książce „Z dzieckiem w świat wartości” Ireny Koźmińskiej – założycielki i prezesa Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”, inicjatorki sławnej kampanii społecznej, oraz Elżbiety Olszewskiej – dyrektor programowej Fundacji. Książka ta powstała w oparciu o najnowsze badania i wieloletnie doświadczenie Ireny Koźmińskiej, jest napisana przystępnym językiem i zawiera wiele praktycznych porad dla rodziców, chcących zadbać o emocjonalny rozwój i szczęście swoich dzieci. „To jest ważna książka dla mądrych i wrażliwych dorosłych, często pogubionych w dzisiejszym świecie. Daje im nie tylko wskazówki, ale przede wszystkim, pewność i nadzieję, że opierając swoje działania i kontakty z dzieckiem na wartościach, sprzyjają jego dorastaniu i przekształcaniu się w szczęśliwą dorosłą osobę – ciekawą świata, ale i potrzebującą bliskości ludzi oraz umiejącą dawać to innym.” Prof. dr hab. Anna Brzezińska, psycholog „Siłą tej książki jest jej praktyczny charakter. Autorki, odwołując się do konkretnych doświadczeń oraz zmuszając do refleksji, pomagają rodzicom i wychowawcom nie tylko wprowadzić dzieci w świat wrażliwości moralnej i uczuciowej, lecz także uczyć je podejmowania właściwych decyzji.” Tadeusz Gadacz, filozof, wicedyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN „Ten wspaniały poradnik dla rodziców nie tylko przypomina nam o tym, jak ważne są wartości i jak łatwo się bez nich pogubić, ale też pokazuje, jak sprawić, aby wartości były żywe, praktykowane i dawały nam mocną podstawę do rozwoju i życia w zgodzie z nimi.”...[nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 11 (ul. Łęgska 28)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51 p.3/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków finansowych ANWIL S.A.
Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci...[nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 Anwil (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2021. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2019. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak sprawić, by szkoła stała się miejscem przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi modelami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z dziesiątek pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Nie skupia się na teorii, lecz praktyce, modelach, badaniach i własnym doświadczeniu. „Z książki dowiecie się, dlaczego polska szkoła mogłaby spokojnie funkcjonować bez ocen, bez podstawy programowej i bez sprawdzianów. Przede wszystkim jednak spróbujcie sami odpowiedzieć na pytania, które tu zadaję, zapominając o tym, jak przez 12 lat o szkole nauczył was myśleć system edukacji. Dzięki temu możecie ocalić wasze dzieci, a ich edukacja może nareszcie nabrać sensu!” – pisze Mikołaj Marcela. Jakie najważniejsze tematy znajdziemy w książce? Jak zmienić szkołę? Jak być mądrym rodzicem? Na co zwracać uwagę nauczycielom? Jak pomóc uczniom? Jak dobrze się uczyć? Dlaczego praktyka czyni mistrza? Czego brakuje w szkole? Jak motywować do nauki? Czy potrzebujemy ocen i egzaminów? Jak mogłaby wyglądać szkoła przyszłości? Książka dla wszystkich rodziców dzieci w wieku 0–18 lat. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci? Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład pośredni z: El Gran llibre de les emocions. Tytuł oryginału: El gran libro de las emociones. Na okładce podtytuł: zabawne opowiadania i podpowiedzi dla rodziców, jak oswajać emocje i wspomagać szczęśliwy rozwój dziecka.
Zabawne opowiadania i podpowiedzi, jak radzić sobie z emocjami i wspomóc szczęśliwy rozwój dziecka Rozpoznawanie emocji i uczuć oraz umiejętność ich wyrażania są bardzo istotne w rozwoju dziecka. Chociaż dorośli nieraz domyślają się, co czują dzieci, to często nie potrafią im tego wytłumaczyć w odpowiedni sposób ani spokojnie o tym rozmawiać. Zrozumienie własnych emocji jest jednak niezbędne, żeby dziecko rosło i rozwijało się szczęśliwie. Opowiadania zawarte w tej książce pomogą dzieciom oswoić różne uczucia i odkryć, jak sobie z nimi radzić. W końcu nie ma dobrych czy złych emocji i zarówno dzieci, jak i dorośli mają prawo do jednych i drugich. Warto wspierać pociechy w ich przeżywaniu i nie uciekać zwłaszcza przed tymi uczuciami, które trudno nam zaakceptować. Uzupełnieniem opowiadań są zestawy podpowiedzi dla rodziców przygotowane przez La Nau Espacial, ośrodek specjalizujący się w edukacji emocjonalnej. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żakiet żaby : opowiadania logopedyczne / Katarzyna Michalec ; ilustracje Marcin Południak. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Debit, copyright 2015. - 29, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce drugi imprint: Czytalisek.
- Cześć, jestem Pink! - Cześć, Pinku! - Ale ja nie mówię do ciebie, tylko do nich. - Aaaa, do dzieciaków? - Tak! I teraz się zgubiłem, i nie wiem co powiedzieć. Pink, mały niebieski stwór, jedno ucho ma okrągłe, a drugie trójkątne. Uwielbia swoich przyjaciół, babeczki bananowe i grę na ukulele. Nie lubi kożuchów na mleku i Fiszki, a także gdy ktoś go okłamuje. Nie lubi też występować publicznie. Bardzo go to stresuje. A Ciebie co stresuje? Czego się czasem boisz? Wiesz, to zupełnie normalne, że w życiu zdarzają się trudne momenty. Że na myśl o nadchodzących wyzwaniach czujemy obawę i boli nas brzuch. Że czasem jesteśmy smutni, a czasem wybuchamy złością jak wulkan. Na szczęście są sposoby, by sobie z tym poradzić. Pomóż Pinkowi odnaleźć odwagę i naucz się radzić sobie z przeciwnościami losu! [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora : Beatriz Munio Munoz. W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście. - Beatriz M. Munoz To książka o tym, jak przeprowadzić małą rewolucję w domu i życiu codziennym z pomocą metody Montessori. Autorka wykorzystała teoretyczną wiedzę oraz rodzicielskie doświadczenie do opracowania konkretnych wskazówek i inspiracji pomocnych w wychowaniu małego dziecka, opartym na podążaniu za dzieckiem i wierze w jego umiejętności. Beatriz M. Munoz obala mity związane z metodą Montessori i pokazuje, że można ją stosować we własnym domu, nawet jeśli dziecko uczęszcza do tradycyjnych placówek edukacyjnych. Autorka podpowiada, jak wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Dodatkowo prezentuje mnóstwo pomysłów na aktywności i zabawy montessoriańskie, które pozwolą na samodzielne odkrywanie świata, budowanie wiedzy oraz dziecięcego doświadczenia. Zaprezentowana w tej książce metoda Montessori nie jest ani droga, ani elitarna. Wprowadza natomiast porządek w otoczeniu i relacjach, a także umożliwia dzieciom i rodzicom odkrywanie najlepszej wersji siebie. Jest to nieoceniona pomoc dla rodziców, którzy pragną doskonalić swoje kompetencje i pozwolić małemu człowiekowi na rozwój we własnym tempie, zamiast decydować za niego czy go kontrolować. Zainspiruje również wszystkie osoby pracujące z dziećmi, którym zależy na tym, by potrafiły one prowadzić dialog, negocjować i osiągać porozumienie, by były empatyczne oraz wiedziały, jak wyrazić swoje uczucia, a także potrafiły odnaleźć się w świecie. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: ¦ zrozumieć zachowania i reakcje dziecka; ¦ urządzić dom w taki sposób, aby maluch mógł rozwijać swoją niezależność; ¦ wykorzystać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej