Kozak Agnieszka (psycholog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(538)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(-)
Kochanowski Jan
(469)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(429)
Zarawska Patrycja (1970- )
(425)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(397)
Roberts Nora (1950- )
(380)
Ludwikowska Jolanta
(378)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(346)
Prus Bolesław (1847-1912)
(335)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(313)
Popławska Anna
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Christie Agatha (1890-1976)
(303)
King Stephen (1947- )
(299)
Fabianowska Małgorzata
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(271)
Włodarczyk Barbara
(269)
Ławnicki Lucjan
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek (1974- )
(253)
Rzehak Wojciech (1967- )
(251)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(248)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(244)
Shakespeare William (1564-1616)
(243)
Zimnicka Iwona (1963- )
(243)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(242)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(237)
Leśmian Bolesław
(233)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(232)
Krasicki Ignacy
(229)
Szulc Andrzej
(226)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(215)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(213)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(204)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Gawryluk Barbara (1957- )
(200)
Dug Katarzyna
(198)
Mazan Maciejka
(197)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Webb Holly
(190)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(182)
Tuwim Julian (1894-1953)
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(175)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(174)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(173)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(173)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(171)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(169)
Coben Harlan (1962- )
(161)
Jachowicz Stanisław
(159)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(158)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(156)
Spirydowicz Ewa
(156)
Widmark Martin (1961- )
(155)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(153)
Lem Stanisław (1921-2006)
(151)
Ochab Janusz (1971- )
(149)
Głowińska Anita
(148)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(147)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(146)
Fabisińska Liliana (1971- )
(145)
Siudak Jacek
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Sparks Nicholas (1965- )
(144)
Conrad Joseph (1857-1924)
(143)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(142)
Górski Wojciech (1971- )
(141)
Grisham John (1955- )
(139)
Możdżyńska Aldona
(139)
Lech Justyna
(138)
Gerritsen Tess (1953- )
(137)
Braiter Paulina (1968- )
(136)
Siewior-Kuś Alina
(136)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Stanecka Zofia (1972- )
(134)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(133)
Masterton Graham (1946- )
(132)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Williams Sophy (1965- )
(130)
Cussler Clive (1931-2020)
(129)
Marlier Marcel (1930-2011)
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Parandowski Jan (1895-1978)
(127)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(127)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(126)
Willis Helena (1964- )
(126)
Dickens Charles (1812-1870)
(125)
Mróz Remigiusz (1987- )
(125)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(125)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(124)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dojrzewanie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Młodzież
(1)
Samodzielność
(1)
Szacunek
(1)
Tolerancja
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Dogadać się z nastolatkiem : dojrzałość i szacunek w relacji / Agnieszka Kozak, Joanna Berendt. - Wydanie I. - Warszawa : cojanato?, copyright 2020. - 248, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Nowa książka dla tych, którzy odnaleźli wsparcie w Dogadać się z dzieckiem albo szukają sposobów na bardziej harmonijne porozumienie ze swoim nastolatkiem lub nastolatką. Kolejne pokolenie młodych ludzi przechodzi ze świata dzieci do świata dorosłych. To trudna droga zarówno dla nich, jak i dla nas, rodziców, którzy im towarzyszymy. Chcemy cię zaprosić do podróży, która jest towarzyszeniem młodemu człowiekowi w jego odkrywaniu swojej wolności, godności i wartości. Świat młodych osób wyłania się z różnorodności pragnień, oczekiwań oraz samodzielnego budowania Ja, które możliwe jest wtedy, gdy dziecko ma wsparcie w silnym, rozumiejącym, akceptującym i towarzyszącym mu w tej drodze dorosłym. Nastolatek jak mało kto potrzebuje empatycznego i cierpliwego towarzysza. Dlatego w każdym rozdziale wskazujemy, jak rodzic może zadbać o siebie, by znajdować w sobie siłę, empatię i wyrozumiałość w tej kilkuletniej, pełnej wyzwań przygodzie. W oczywisty sposób rodzice chcą dać swoim dzieciom wszystko, co najlepsze, zadbać o ich przyszłość, wyposażyć w niezbędne kompetencje, wiedzę, zapewnić bezpieczeństwo i dobre życie. Obecnie, w dobie szybkich przemian społecznych i technologicznych oraz w konsekwencji różnych czynników, na przykład zmian klimatycznych, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, do jakiej przyszłości wychowujemy swoje dzieci. Powstają nowe zawody, a inne odchodzą w zapomnienie. Coraz trudniej jest określić, co tak naprawdę będzie potrzebne i pomocne nastolatkom w dorosłości. Dlatego dobrym pomysłem jest położenie nacisku na pewne uniwersalne kompetencje. Przyszli dorośli wychowani w przestrzeni wzajemnego szacunku i otwartości na rozmowy o tym, co czują i czego potrzebują, doświadczający jak najczęściej bezpiecznego stylu budowania więzi, mający poczucie, że są ważni, że ich głos i potrzeby mają znaczenie, wejdą w dorosłość ze stabilnymi fundamentami – pewnością siebie, znajomością siebie, umiejętnością rozwijania świadomości innych, zarządzania sobą i zarządzania relacjami. Okres dorastania to czas eksperymentów życiowych, sprawdzania, przyglądania się, kształtowania się nowego człowieka. Darem, który możemy dać na ten czas naszym nastolatkom, jest przejrzystość naszych wartości, mówienie o tym, co dla nas i dla nich jest ważne, dialog i szukanie rozwiązań dbających o obie strony. Dlatego podkreślamy wagę komunikacji, która daje szansę na porozumienie z nastolatkiem. W każdym rozdziale pokazujemy możliwe do wdrożenia sposoby reagowania i rozmawiania, być może inne niż te, które znałeś/aś do tej pory. Jest to komunikacja oparta na Porozumieniu bez Przemocy i to właśnie porozumienie jest w niej kluczem. Chcemy zaprosić cię do tego, by w towarzyszeniu nastolatkowi każdego dnia zwracać uwagę na siebie w relacji z nim i na niego w jego trudzie relacji z samym sobą. Wierzymy, a doświadczenie wielu lat pracy to potwierdza, że to rozumienie siebie nawzajem pozwala dojrzewać obu stronom do budowania satysfakcjonującej więzi opartej na szacunku, bliskości i akceptacji. Zależy nam na dialogu, w którym młody człowiek jest uwzględniany w swojej indywidualności i wyłaniającej się z dzieciństwa tożsamości. Jesteśmy przekonane, że obecnie nastolatki wyjątkowo potrzebują bezpiecznej przestrzeni, gdzie mogą odetchnąć, doświadczać bezpieczeństwa i akceptacji, by w tych warunkach móc wzrastać. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3.p 2/3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej