Sorting
Source
Katalog zbiorów
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
(6)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
(2)
Filia nr 3 (ul. Toruńska 87)
(1)
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
(1)
Author
Wiech (1896-1979)
(4)
Wiech (1896-1979). Opowiadania powojenne
(3)
Barski Marcin
(1)
Bułhakow Michaił (1891-1940)
(1)
Clarke Arthur C. (1917-2008)
(1)
Clavell James (1924-1994)
(1)
Dohnalik Barbara (1949- )
(1)
Ellis Bret Easton (1964- )
(1)
Fromm Erich (1900-1980)
(1)
Grygiel Grażyna (tłumacz)
(1)
Jung Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Nowakowski Witold (1959-2008)
(1)
Polak Jędrzej (1958-2020)
(1)
Prokopiuk Jerzy (1931- )
(1)
Radomska Beata
(1)
Shamdasaniego Sonu
(1)
Sowiński Grzegorz
(1)
Staniewski Piotr (tłumacz)
(1)
Stiller Robert (1928-2016)
(1)
Wiech (1896-1979). Opowiadania przedwojenne
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(8)
1945-1989
(5)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Subject
Humor
(3)
Antropologia społeczna
(1)
Astronauci
(1)
Charakter
(1)
Elita społeczna
(1)
Filozofia kultury
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kultura popularna
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Matriarchat
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metamorfoza postaci
(1)
Miłość
(1)
Patriarchat
(1)
Poprawność polityczna
(1)
Przestrzeń kosmiczna
(1)
Psy
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia jungowska
(1)
Płeć
(1)
Seksualność
(1)
Sen
(1)
Sens życia
(1)
Transplantacja
(1)
Wszechświat
(1)
Życie pozaziemskie
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Subject: place
Moskwa (Rosja)
(1)
Szwajcaria
(1)
Genre/Form
Opowiadania i nowele
(5)
Felieton
(3)
Esej
(2)
Powieść
(2)
Fantastyka
(1)
Satyra
(1)
Science fiction
(1)
Domain
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
10 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Toruńska 87)
There are copies available to loan: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Book
In basket
(Opowiadania przedwojenne / Wiech ; t. 4)
Tytuł poprzedni: Mąż za tysiąc złotych
Tytuł następny: Trup przy telefonie
Tytuł okładki i grzbietu: Głowa spod łóżka. Na okładce i grzbecie wyłącznie pseudonim autara: Wiech.
WIECH jednakowo zachwyca już czwarte pokolenie Polaków. Przedtem dziadków i rodziców. Teraz znów dzieci i wnuków. Pokładamy się ze śmiechu i zarazem ciarki nas przechodzą. Przedwojenne opowiadania. Przedwojenna jakość. Obecny tom pt. Głowa spod łóżka, jak wszystkie tytuły w tej edycji zapożyczonym od jednego z utworów, zawiera komplet opowiadań żydowskich z lat 1934-1936 drukowanych z dzienniku z podwójnym tytułem Dobry Wieczór! Kurier Czerwony. Większość opowiadań nigdy nie była przedrukowana i ukazuje się tu w postaci książkowej po raz pierwszy...[nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
(Opowiadania powojenne / Wiech ; t. 8)
Na okładce i grzbiecie wyłącznie pseudonim autora: Wiech, nazwa: Stefan Wiechecki.
Wiech nie tylko odtwarza koloryt Warszawy, on wręcz tworzy język, gwarę warszawskich drobnych cwaniaczków. Opisując świat z puntu widzenie przeciętnego "Walerego Wątóbki" zauważa w tym świecie masę absurdów, rzeczy pozytywnych i negatywnych. A tym razem tom stanowi osobną całość, a głównymi bohaterami są Pan Walery wraz z rodziną. A rzecz dzieje się nie tylkow warszawie, ba pan Walery wybiera się nawet do Londynu! Ale nie masz cwaniaka nad Warszawiaka - i tam sobie poradzi i opisze zgodnie ze swym oglądem świata. Wiech częstokroć kpi sobie z władzy, ale ponieważ robi to jako pan "Wątróbka" to zdaje się, iż można to traktować z przymrużeniem oka. A tym czasem Wiech był po prostu wielkim pisarzem i stworzył tę swoją specyficzną formę bo może ułatwiała zawoalowaną krytykę i pozostawiała to co najcenniejsze - trochę żartu, śmiechu, przymrużenia oka. A o języku swojej twórczości sam Wiech stwierdził - ambiwalentnie Pytano mnie, czy uważam się za współtwórcę gwary warszawskiej. Współtwórca to za duże słowo. Starałem się zawsze wiernieją tylko odtworzyć. Oczywiście zdarzało się na kanwie istniejących zwrotów wyprodukować coś nowego, ale wypadków tych było niewieleTej gwary już prawie nie ma powracamy więc do Wiecha trochę z tęsknoty za dawną Warszawą, ale może przede wszystkim to po prostu pisarz znakomity, o którym M. Choromański pisał nawet; Uważam Wiecha za jednego z najlepszych polskich pisarzy współczesnych...[nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
(Opowiadania powojenne / Wiech ; t. 10)
Na okładce i grzbiecie wyłącznie pseudonim autora: Wiech, nazwa: Stefan Wiechecki.
Wiech nie tylko odtwarza koloryt Warszawy, on wręcz tworzy język, gwarę warszawskich drobnych cwaniaczków. Opisując świat z puntu widzenie przeciętnego "Walerego Wątróbki" zauważa w tym świecie masę absurdów, rzeczy pozytywnych i negatywnych. Wiech częstokroć kpi sobie z władzy, ale ponieważ robi to jako pan "Wątróbka" to zdaje się, iż można to traktować z przymrużeniem oka. A tym czasem Wiech był po prostu wielkim pisarzem i stworzył tę swoją specyficzną formę bo może ułatwiała zawoalowaną krytykę i pozostawiała to co najcenniejsze - trochę żartu, śmiechu, przymrużenia oka. A o języku swojej twórczości sam Wiech stwierdził ambiwalentnie Pytano mnie, czy uważam się za współtwórcę gwary warszawskiej. Współtwórca to za duże słowo. Starałem się zawsze wierniej tylko odtworzyć. Oczywiście zdarzało się na kanwie istniejących zwrotów wyprodukować coś nowego, ale wypadków tych było niewiele tej gwary już prawie nie ma powracamy więc do Wiecha trochę z tęsknoty za dawną Warszawą, ale może przede wszystkim to po prostu pisarz znakomity, o którym M. Choromański pisał nawet; Uważam Wiecha za jednego z najlepszych polskich pisarzy współczesnych. W tym tomie znajdziecie opowiadania z lat 1962-64. Kto czyta Wiecha, ten się uśmiecha!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
Proste, choć ponadczasowe opowiadanie rosyjskiego mistrza pióra, Michaiła Bułhakowa. Zobacz, jak z mądrego, poczciwego zwierzęcia może powstać bezwzględna, ludzka bestia. Szarik to bardzo poczciwe, a zarazem mądre zwierzę, które nie zaznało od człowieka wiele dobrego. Pies niezmiernie cieszy się, gdy pewnego dnia pewien mężczyzna zabiera go do siebie i pozornie okazuje serce. Profesor ma w tym wszystkim jednak własny cel: zamierza uczłowieczyć Szarika, przeprowadzając na nim pewien skomplikowany eksperyment. Zwierzęciu została przeszczepiona przysadka mózgowa człowieka: w ten sposób profesor stara się uaktywnić w psie ludzkie cechy. Niestety, nie wszystko idzie zgodnie z planem. Szarik otrzymuje "złe geny" po alkoholiku i degeneracie, dlatego też sam zmienia się na gorsze. Szybko staje się zwolennikiem władzy sowieckiej, działając na nerwy wszystkim wokół, w tym również samemu profesorowi. To w pewnym sensie alegoria rosyjskiej rzeczywistości tamtych czasów przedstawiona przez autora w nieco krzywym zwierciadle.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
There are copies available to loan: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
"Biały" to pierwsza niebeletrystyczna książka Ellisa, tak samo jednak jak jego wcześniejsze powieści przepełniona wściekłością i gniewem. Tym razem gniew skierowany jest przeciwko poprawności politycznej i hipokryzji amerykańskiej lewicy. Żeby nie było zbyt łatwo, obrywają tu niemal wszyscy: pisarze, aktorzy, elity, aktywiści, czytelnicy, politycy - lista jest długa. Wątki autobiograficzne uwiarygadniają tę tyradę: Ellis poznał zepsucie elit od podszewki, dzięki czemu może pozwolić sobie na cyniczny czarny humor. "Biały" z pewnością nie jest dla każdego czytelnika. Nie spodoba się tym, którzy panikowali na samą myśl o Donaldzie Trumpie w Białym Domu, ani tym, którzy podziwiają i ślepo ufają celebrytom. To książka, której pewnie należałoby zakazać, gdyby nie to, że poprawna politycznie współczesna cenzura jest w niej brutalnie obśmiana. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
There are copies available to loan: sygn. 821-4 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 8 (ul. Olszowa 9)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału : The Red Book, 2009.
Dzieło jednego z prawdziwych wizjonerów współczesnej historii, Czerwona Księga, stanowi osobliwą pracę, wymykającą się klasyfikacji. Jako badanie tego, co to znaczy być człowiekiem, wykracza poza historię psychoanalizy i podkreśla pozycję Junga wśród rewolucyjnych myślicieli, takich jak Marks, Orwell i oczywiście Freud. Najbardziej znacząca nieopublikowana praca w historii psychologii! Kiedy Carl Gustav Jung podjął szerokie badanie samego siebie, które nazwał „konfrontacją z nieświadomością”, jego sercem była Czerwona Księga, wielki tom, który stworzył w latach 1914 - 1930. Rozwinął w tym dziele swe główne teorie - archetypów, nieświadomości zbiorowej i procesu indywidualizacji - które przekształciły psychoterapię z praktyki zajmującej się leczeniem chorych w środek wyższego rozwoju osobowości. Faktycznie lektura Czerwonej Księgi jest jak zwiedzanie nieznanego miejsca kultu. Aby zrozumieć tekst Junga - poznać i posłuchać tworów jego nieświadomości - trzeba samotności, ciszy, skupionego wysiłku. Jung odkrywa na nowo swoją duszę, wyobcowaną, podczas gdy „służył duchowi czasu”. Podejmuje szereg przygód i poznaje między innymi Eliasza, Salome, węża i Diabła. Praktykując „aktywną wyobraźnię”, Jung wywołuje postacie, z którymi się kontaktował i rozmawiał. Uważał, że sny stanowią „gorszy wyraz treści nieświadomości”, ponieważ we śnie istnieje mniejsze napięcie. Czerwona Księga „wiernie rejestruje” wizje, które Jung prywatnie zapisywał w swoich „Czarnych Książkach”, dodając komentarze i malując to, co widział w swych snach na jawie, aby zachęcić czytelników do „zrozumienia psychologicznej natury symbolizmu” i wezwać ich do „nowego sposobu wejrzenia we własne dusze” [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Opowiadania powojenne / Wiech ; t. 14)
Tytuł poprzedni: (zapowiedź)
Tytuł następny: Koncert na sikawkę
Na okładce i grzbiecie wyłączenie pseudonim autora: Wiech, nazwa: Stefan Wiechecki.
Wiech nie tylko odtwarza koloryt Warszawy, on wręcz tworzy język, gwarę warszawskich drobnych cwaniaczków. Opisując świat z punktu widzenie przeciętnego Warszawiaka cwaniaka, zawsze pewnego swych racji, zauważa w tym świecie masę absurdów, rzeczy pozytywnych i negatywnych. O języku Wiecha napisano nawet kilkanaście prac doktorskich, ale co ciekawe - uwielbiany przez czytelników nie zawsze znajdował uznanie tzw. poważnych krytyków. W niniejszym tomie publikujemy opowiadania, które Wiech opublikował pierwotnie w tomie pod tym tytułem w roku 1974 w wydawnictwie Czytelnik.W tym tomie państwo Piecykowie stali bohaterowie Wiecha ruszają na miasto, na bal, w świat. Interesuje się już zatem pan Piecyk nie tylko aferami sąsiedzko-podwórkowymi, ale i polityką, muzyką, sportem, a wszystko to dzięki temu, iż do państwa Piecyków w końcu trafiła telewizja... Michał Choromański pisał o autorze: Uważam Wiecha za jednego z najlepszych polskich pisarzy współczesnych. A poza wszystkim, wciąż pozostaje aktualne hasło: Kto czyta Wiecha, ten się uśmiecha![nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again