Sorting
Source
Katalog zbiorów
(6)
Form of Work
Książki
(4)
Proza
(4)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
(1)
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
(1)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
(1)
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
(1)
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
(1)
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
(2)
Author
Berendt Joanna
(3)
Ryfczyńska Aneta
(2)
Schimscheiner Lena (1991- )
(2)
Więckowski Maciej (1982- )
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Jankowska-Figaj Agnieszka
(1)
Kozak Agnieszka (psycholożka)
(1)
Loskot Kamila
(1)
Nelsen Jane
(1)
Rosiak Anna
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Rodzice
(2)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Empatia
(3)
Uczucia
(3)
Szacunek
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Psy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samodzielność
(1)
Samopoznanie
(1)
Sowy
(1)
Tolerancja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Genre/Form
Opowiadania i nowele
(3)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
6 results Filter
Book
In basket
Dogadać się z nastolatkiem : dojrzałość i szacunek w relacji / Agnieszka Kozak, Joanna Berendt. - Wydanie I. - Warszawa : cojanato?, copyright 2020. - 248, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Nowa książka dla tych, którzy odnaleźli wsparcie w Dogadać się z dzieckiem albo szukają sposobów na bardziej harmonijne porozumienie ze swoim nastolatkiem lub nastolatką. Kolejne pokolenie młodych ludzi przechodzi ze świata dzieci do świata dorosłych. To trudna droga zarówno dla nich, jak i dla nas, rodziców, którzy im towarzyszymy. Chcemy cię zaprosić do podróży, która jest towarzyszeniem młodemu człowiekowi w jego odkrywaniu swojej wolności, godności i wartości. Świat młodych osób wyłania się z różnorodności pragnień, oczekiwań oraz samodzielnego budowania Ja, które możliwe jest wtedy, gdy dziecko ma wsparcie w silnym, rozumiejącym, akceptującym i towarzyszącym mu w tej drodze dorosłym. Nastolatek jak mało kto potrzebuje empatycznego i cierpliwego towarzysza. Dlatego w każdym rozdziale wskazujemy, jak rodzic może zadbać o siebie, by znajdować w sobie siłę, empatię i wyrozumiałość w tej kilkuletniej, pełnej wyzwań przygodzie. W oczywisty sposób rodzice chcą dać swoim dzieciom wszystko, co najlepsze, zadbać o ich przyszłość, wyposażyć w niezbędne kompetencje, wiedzę, zapewnić bezpieczeństwo i dobre życie. Obecnie, w dobie szybkich przemian społecznych i technologicznych oraz w konsekwencji różnych czynników, na przykład zmian klimatycznych, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, do jakiej przyszłości wychowujemy swoje dzieci. Powstają nowe zawody, a inne odchodzą w zapomnienie. Coraz trudniej jest określić, co tak naprawdę będzie potrzebne i pomocne nastolatkom w dorosłości. Dlatego dobrym pomysłem jest położenie nacisku na pewne uniwersalne kompetencje. Przyszli dorośli wychowani w przestrzeni wzajemnego szacunku i otwartości na rozmowy o tym, co czują i czego potrzebują, doświadczający jak najczęściej bezpiecznego stylu budowania więzi, mający poczucie, że są ważni, że ich głos i potrzeby mają znaczenie, wejdą w dorosłość ze stabilnymi fundamentami – pewnością siebie, znajomością siebie, umiejętnością rozwijania świadomości innych, zarządzania sobą i zarządzania relacjami. Okres dorastania to czas eksperymentów życiowych, sprawdzania, przyglądania się, kształtowania się nowego człowieka. Darem, który możemy dać na ten czas naszym nastolatkom, jest przejrzystość naszych wartości, mówienie o tym, co dla nas i dla nich jest ważne, dialog i szukanie rozwiązań dbających o obie strony. Dlatego podkreślamy wagę komunikacji, która daje szansę na porozumienie z nastolatkiem. W każdym rozdziale pokazujemy możliwe do wdrożenia sposoby reagowania i rozmawiania, być może inne niż te, które znałeś/aś do tej pory. Jest to komunikacja oparta na Porozumieniu bez Przemocy i to właśnie porozumienie jest w niej kluczem. Chcemy zaprosić cię do tego, by w towarzyszeniu nastolatkowi każdego dnia zwracać uwagę na siebie w relacji z nim i na niego w jego trudzie relacji z samym sobą. Wierzymy, a doświadczenie wielu lat pracy to potwierdza, że to rozumienie siebie nawzajem pozwala dojrzewać obu stronom do budowania satysfakcjonującej więzi opartej na szacunku, bliskości i akceptacji. Zależy nam na dialogu, w którym młody człowiek jest uwzględniany w swojej indywidualności i wyłaniającej się z dzieciństwa tożsamości. Jesteśmy przekonane, że obecnie nastolatki wyjątkowo potrzebują bezpiecznej przestrzeni, gdzie mogą odetchnąć, doświadczać bezpieczeństwa i akceptacji, by w tych warunkach móc wzrastać. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 6 (ul. Żytnia 66/68)
There are copies available to loan: sygn. 3.p 2/3 (1 egz.)
Book
In basket
Pozytywna dyscyplina / Jane Nelsen ; przekład Anna Czechowska, Anna Rosiak. - Wydanie II. - Warszawa : CoJaNaTo, 2020. - 393 stron : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.
"Pozytywna dyscyplina" to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Polskie wydanie książki ukazuje się dzięki pomocy finansowej setek rodziców, którzy przekonawszy się o skuteczności metody, wsparli ten projekt na drodze crowdfundingu. Na jej kartach znajdziesz odpowiedzi na wiele rodzicielskich pytań:*Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem?*Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i częściej słuchało?*Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem?*Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania?*Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami?*Jak pomóc rodzeństwu dogadać się ze sobą?*Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?*Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie?*Dlaczego dzieci różnią się od siebie w zależności od kolejności urodzenia?*Jak sprawić, żeby bycie rodzicem było łatwiejsze? [nota wydawcy].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Filia Dziecięca (ul. Kapitulna 22a)
There are copies available to loan: sygn. 3 p.4 (1 egz.)
Filia nr 2 (ul. Dziewińska 17)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Wyjątkowość bajek o empatii polega na tym, że nie tylko opisują one świat relacji z perspektywy dziecka, ale także uczą odkrywania i nazywania uczuć oraz potrzeb: tych widocznych, wyrażanych spontanicznie, i tych ukrytych głęboko w sercu. Rozpoznanie uczuć i potrzeb pozwala zaakceptować siebie i innych, jest też niezbędne, by w pełni być sobą, bez czego z kolei niemożliwe jest szczęście. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Wyjątkowość bajek o empatii polega na tym, że nie tylko opisują one świat relacji z perspektywy dziecka, ale także uczą odkrywania i nazywania uczuć oraz potrzeb: tych widocznych, wyrażanych spontanicznie, i tych ukrytych głęboko w sercu. Rozpoznanie uczuć i potrzeb pozwala zaakceptować siebie i innych, jest też niezbędne, by w pełni być sobą, bez czego z kolei niemożliwe jest szczęście. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Mediateka (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Book
In basket
Seria opowieści o rozrabiającym psie, mądrej sowie i innych mieszkańcach lasu, którzy dzięki kolejnym przygodom odkrywają… do czego może przydać się oddech, kiedy coś nas przestraszy? jak czerpać radość z drobnych rzeczy, które nas spotykają? jak podziękować komuś najpiękniej? czym są cierpliwość, życzliwość i szczęście? i wiele innych uczuć i sposobów radzenia sobie ze światem, który czasami może wydawać się wielki, trudny i przytłaczający. Autorką bajek jest Agnieszka Jankowska Figaj, zaś ilustracjami opatrzyła je Kamila Loskot. Poznaj psa i sowę Pies… jest niezwykle ostrożny i nieco nieprzewidywalny. Zdarza się, że ma trudności z kontrolowaniem swoich emocji. Działa bardzo szybko, stąd czasem się myli. Ma świetne wyczucie kierunku i z ogromną ciekawością bada wszystkie strony świata. Lubi działać w sprawdzony sposób, podchodzi z nieufnością do nowych rzeczy. Jest świetnym przyjacielem i zawsze służy pomocą. Uwielbia zapach świeżej trawy i jedzenie dosłownie każde, ale szczególne zamiłowanie ma do miodowego tortu i rozmarynu. Sowa… jest świetną słuchaczką. Spokój, mądrość i zamiłowanie do obecności sprawiają, że odnosi sukcesy w rozwiązywaniu różnych problemów (najczęściej psa). Zawsze gotowa do wygładzenia nierównych sytuacji. W (rzadkich) przypadkach, gdy wszystko wymyka się jej spod kontroli, robi sobie przerwę i uważnie oddycha, aby przywrócić ogólną harmonię. Zdolność do empatii pomaga jej zapewniać psu emocjonalne wsparcie. Nade wszystko ceni dumanie, przyrodę, kontakt z naturą i lekkie podmuchy wiatru w piórach. Mieszka w dziupli wysoko na drzewie. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa Dziecka (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. Op.p.2 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again