190716
Book
In basket
Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunku : wzory umów/ Piotr Ślęzak. - Stan prawny na 1 grudnia 2024 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2025. - 249 stron ; 21 cm.
W publikacji autor wyjaśnia, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, by nie narazić się na odpowiedzialność cywilną lub karną. Z opracowania dowiesz się: - jak prawidłowo odebrać zgodę na wykorzystanie zdjęcia i wizerunku, kiedy fotografia i wizerunek nie są chronione prawem autorskim, czy można wykorzystać fotografię będącą dziełem osieroconym, kiedy nie jest potrzebna zgoda na rozpowszechnienie wizerunku, czym jest „kradzież” wizerunku za pomocą sztucznej inteligencji. Ważnym uzupełnieniem publikacji są wzory pism, które czytelnik może wykorzystać we własnej działalności, w tym wzór umowy o stworzenie fotografii oraz umowy o zamieszczenie zdjęcia w internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie). Książka jest przeznaczona dla osób korzystających z fotografii i wizerunku w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych. [nota wydawcy]
Availability:
Wypożyczalnia Centralna (ul. Warszawska 11/13)
All copies are currently on loan: sygn. 347 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 231-249.
Target audience note
Dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again